Escalar a l'Alcoià i Comtat

ULL DEL MORO

Situació Zona

A peu de la coneguda elevació, anomenada ‘Serreta’, famosa pel poblat  Iber que si troba al seu cim, trobarem la Zona d’Escalada de L’Ull del Moro. No es tracta d’una zona espectacular, però si amb un encant especial, ja sigui per la tranquil·litat de la zona o per les vistes de tota la Foia d’Alcoi.

Al Museu d’Arqueologia d’Alcoi, podreu vorer una reproducció del poblat Iber de la Serreta, així com tota la seva història i troballes. Des de l’Ull del Moro en menys d’un hora podeu trobar-vos al cim.

No massa lluny de la zona d'escalada existeix la zona d'esplai de la Font de la Salut, on a més a més disposem d'aigua de la font que dona nom al lloc.

També pròxim a la zona, existeix el conegut Barranc de la Batalla, pas obligatori no fa massa anys, per accedir a Alcoi des del Sur (Alacant). Destaca del Barranc l'elevació coneguda amb el nom del Puig, assentament Iber de l'antiguetat.

La manera més evident d’arribar, es emprant l’Autovia  A-7, la qual  tindrem que abandonar en l’entrada sud d’Alcoi (després dels túnels, si venim d’Alacant, abans dels túnels si venim de València) i tot seguit, en la rotonda, agafarem l’eixida buscant la CV-70, direcció a Benilloba. Passarem per un viaducte que travessa l’A-7 i en uns centenars de metres trobarem un encreuament, on tot seguit a ma esquerra, abans de la barana de protecció de la via, trobarem una zona on deixar el cotxe.

D’ací fins la paret, no trigarem més de 3-4 min. Ja a peu, seguirem la carretera direcció Benilloba, fins trobar a ma dreta una pista de terra, on 5 metres dintre, veurem el camí que, pendent amunt, ens du fins la paret.