Pic Castellar

Situació Zona

El Pic Castellar es una prominent penya, visible de tota la part Sud d’Alcoi. Al seu cim s’han trobat restes arqueològics, com en moltes zones altes de la Foia d'Alcoi.

Està situat a l'eixida cap a Banyeres de Mariola, a la part alta del Barri de Batoi, sent el Pic Castellar el referent paissagístic d'aquest Barri peculiar d'Alcoi.

D'aquest Barri de Batoi, a la part baixa del Pic Castellar,  comença la via Verda d'Alcoi, on podrem gaudir d'un passeig amb bici, corrent o a peu. Mitjançant túnels i pots…

No fa massa anys a les faldes del Pic Castellar sols trobàvem bancals d'oliveres, però el progrés poc respectuós amb la natura i els paissatges, va vorer créixer lo que ara es una monstruosa fabrica alimentaria.

No podem oblidar dos punts molt pròxims a la Zona, el Xorro del Salt i la part alta d'aquest. El Xorro del Salt com bé diu el seu nom es una caiguda d'aigua, que amb fortes plogudes sol ser espectacular. En la part alta existeixen varies zones a destacar, des de les troballes de fa més de 60.000 anys, neardental. A pocs metres la antiga finca d'esbarjo de l'escriptor Alcoià Juan Gil Albert i la bellea dels jardins i hivernacle, coneguts com el Jardí de Brutinell.

Per poder arribar tindrem que buscar, des d’Alcoi,  l’eixida cap a Banyeres de Mariola per la CV-795, tot seguit després de passar el camp de futbol del Collao trobarem una rotonda on seguirem direcció a Banyeres. El segon carrer cap a la dreta serà el que, després d’una pendent ens durà a la zona d’aparcament. Des d’ací clarament per una pista, uns metres, formigonada, i després per una senda ens durà a peu de paret.

Si venim des de Banyeres, només divisar Alcoi a la part Esquerra de la via trobarem una gran fàbrica ‘Aceitunas el Serpis’, tot seguit després d’aquesta agafarem el primer carrer a l’esquerra, fins a l’aparcament.