Sector Central-Oest

Elegeix el nº de la via a consultar, per visualitzar els detalls

x

Herejia (40)

Aperturista/es: 12 Octubre 1985

Graduació: L1 6c+/7a, L2 6c

Material necessari: 13 expres,  (opcional fisurers)

Descens: Rapels per la via  O pel camí de baixada del cim.

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h

Descripció: Via de certa dificultat, amb un primer llarg de 43 m de placa i un segon més variat però mantingut. La via comença en la part oest de l’agulla, dins de la ximenera entre les dos agulles. Accedirem per camí est on tindrem que realitzar una trepada fins trobar-nos en la base oest de l’agulla gran. Ací, entre les dos agulles,  trobarem un pas d’uns 4 ó 5 m amb un poc més de dificultat, el qual destreparem per la part oposta i en una zona  amb prou espai per equipar-se, comença la via. (aproximació des de el cami i trepada per la base de l'agulla, fins estar al mig de l'Agulla i Sub-agulla) El llarg 1º ascendeix practicament recte amb una lleuguera tendencia a l’esquerra, amb passos tecnics de placa. Des de la R1 sortir pel diedre que tenim sobre, on al finalitzar-lo trobarem un extraplom on es troben les majors dificultats, despres sortir per una fisura marcada fins girar per la dreta un gran bolo.

Dama Blanca (42)

Aperturista/es: Antonio Payà 28 Setembre 2014

Graduació: L1 7b, L2 6c+/7a

Material necessari: 16 expres,  fisurers i friends.

Descens: Rapels per la via  O pel camí de baixada del cim.

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h

Descripció: Seguir les indicacions d'aproximació per a la via El Guapo. Començar el primer llarg seguint recte sense fer la travessia a l'esquerra, continuant la dura fisura existent en la vertical.

Directa Cupido (43)

Aperturista/es: Antonio Payà 20 Agost 2014

Graduació: L1 ¿?, L2 7a

Material necessari: 15 expres,  fisurers i friends.

Descens: Pel camí de baixada del cim. O rapelant per la via.

Temps d'escalada (orientatiu):

Descripció:

Reconexión (44)

Aperturista/es: Antonio Payà 20 Agost 2014

Graduació: L1 7b, L2 7a+

Material necessari: 15 expres,  fisurers i friends.

Descens: Pel camí de baixada del cim. O rapelant per la via

Temps d'escalada (orientatiu):

Descripció:

Torna aviat (47)

Aperturista/es: Luís Pulido 2015

Graduació: L1 5+, L2 6a, L3 6c

Material necessari: 14 expres,

Descens: Pel camí de baixada del cim. O rapel per la via.

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h -2 h  30 min

Descripció: Via totalment equipada. El accés el farem per la trepada facil que puja per la base de l'Agulla, sortejant les zones més herboses, una vegada arribats a la zona entre les dues agulles, anirem de manera horitzontal fins arribar a una reunió equipada a la part superior d'una mena de cresta. Altra alternativa  prou atractiva seria realitzar com a primer llarg (L0), la via també equipada per Luís que surt des de la part més baixa de la cara Oest, amb un diedre molt peculiar i molt marcat, amb una base de roca plana. Una vegada arribats a la R0 anirem practicament caminant fins la R0', d'on comença la 'Torna Aviat' propiament. Amb un primer llarg de placa lleugerament tombada, on farem un flanqueig cap a la dreta per arribar a la reunió. Des de la R1 ens endinsarem en el gran dierdre fisurat, i tot seguit una fisura marcada ens portara a la R2. Començarem el tercer llarg, el més atractiu de la via amb una primera secció on trobarem el pas més dicifil, i  la part més altra on s'alternaran repossaments amb algun passet, llarg atractiu.

Hermes (48)

Aperturista/es: ¿?

Graduació: L1 6b+, L2 A2+

Material necessari: 18 expres,  fisurers i friends, estrips.

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h  30 min - 3 h

Descripció: Via molt poc repetida, el començament es el mateix que per l'Espoló Herrera -Payà, sols que una vegada arribats al 'tetxo', després del primer diedre, farem un flanqueig a l'esquerra, per baix d'aquest fins trobar la fisura quer surt verticalment, per la zona més evident arribarem a la R1 comú a la via veina. El segon llarg, artificial, tindrem que buscar la zona una mica desplomada que tenim un metres per damunt de la reunió, on una serie de xicotetes fisures ens faran distraurens una mica, una vegada superada la zona més desplomada, la dificultat baixa i podrem continuar en lliure. Via amb equipament escas i molt antic.

Espoló Herrera-Payà (49)

Aperturista/es: A.Payà i A.Herrera 29 Maig 1983

Graduació: L1 6b+, L2 A2+, L3 5+

Material necessari: 22 expres,  fisurers i friends, repetits, estrips i un parell d'ungles.

Temps d'escalada (orientatiu): 3h -3 h  30 min

Descripció: Via d’explendida bellea, amb un segon llarg espectacular que recorreig valentament el gran espoló visible des de quasi tot el Frare, amb un perfil preciós. Per començar la via arribant pel camí oest, tindrem que pujar per les zones amb molta vegetació que existeixen a la dreta de la base del Frare i al arribar a peu d’aquest faldejar cap a l’esquerra fins travessar una canal molt herbosa amb un passamans, per evitar pasos un poc delicats. Des d’ací i un poc a l’esquerra d’on començaria l’espoló a la base de la paret comença la via. El primer llarg es troba poc equipat amb segurs antics on tindrem que anyadir-ne’n. Una escalada bonica on no podrem despistar-nos ni una mica, la qual la podrem realitzar completament en lliure, seguirem el diedre fins arribar a la zona que forma un 'tetxo' on surtirem per la dreta a buscar una fisura on trobarem algún clau i ens portarà a la R1. Des de la R1 sortirem recte amb lleuguera tendencia cap a la dreta, primerament en lliure per a seguir en artificial, fins ficar-se al fil de l’espolo on trobarem la màxima bellea d’aquesta via molt aerea, i amb un llarg que ens posarà a proba amb la nostra pericia sobre els estrips i amb la col.locació de segurs els quals netament i amb variades possibilitats ens portara distrets i segur, disfrutant fins quasi el cim. Una vegada alcançada la R2 sols ens quedarà un petit i senzill llarg sense gaires dificultats, que ens portarà cap al cim. Cal tenir en compter que al segon llarg utilitzarem, normalment, molts segurs per la qual cosa hi ha que anar amb gran quantitat de material, ja siguen expres i algun fissurer o empotradors repetits.

El Dragón Dormido (50)

Aperturista/es: A.Payà, David Sanz Juny 2014

Graduació: L1 7b+/7c, L2 7a+, L3 6c+

Material necessari: 16 expres,  fisurers i friends.

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h -2 h  30 min

Descripció: Accedir per la part més a la dreta de la paret, passant per baix de les últimes vies del Frare, Boguet, Volar...,  Tomate...etc, i a l'esquerra mateix de la via Mala Ostia surt la via semiequipada. També podrem accedir des del camí de l'Agulla, fent varies trepades i justament on es troba el passamans trobarem l'inici de la via.

Tamadaba (45)

Aperturista/es: Luís Pulido i Àlex Mora

Graduació: L1 5+, L2 6b+, L3 6b+, L4 6a+

Material necessari: 13 expres

Temps d'escalada (orientatiu): 2 h  30 min

Descripció: Per accedir al principi de la via ens vendria bé anar acompanyats d'algun coneixedor de la zona, ja que en seu inici es troba molt amagat. Bé, primerament, dresprés d'accedir a la base de  l'Agulla, realitzarem la fàcil trepada fins la part dreta de l'Agulla principal i on fa una mena de vaguada entre l'Agulla principal i la secundaria, situada a la dreta, farem una escalada d'uns 5 ó 6 metres, de 4º, accedint a la zona interior de la paret, on la subagulla i la paret principal del Frare, formen una gran ximeneia, seguirem aquesta per la base direcció dreta, fins una zona on la part baixa s'obri una fonda fisura, buscarem els segurs en la paret principal. El primer llarg es tracta d'una divertida ximeneia que ens portara quasi, a la part més alta de la subagulla, una vegada fora de la Ximeneia destreparem  uns 3 metres per d'amunt d'aquesta fins trobar una reunó amb dues argolles. L'inici del segon llarg es comú amb la via Tercero, tindrem  que destrepar una mica per pasar de la zona que estem, separada de la paret principal, fins el diedre tombat que tenim en direcció a la gran canal que va fins al cim (Tercero). Una vegada en el diedre despres d'uns segurs vorem que surt una linea de parabolts que s'endinsa en la placa blanca que tindrem a l'esquerra. Continuarem per aquesta fins la R2. El L3 no té dificultat de recorregut, eixirem cap a l'esquerra des de la reunió amb uns passos durs que més tart baixen d'intensitat. El L4, amb aparença més dificil del que realment té, ens portarà fins al cim.