Sector Aurora

19. Es tracta d’una via que en l’actualitat no es pot escalar degut al gran creixement de la grimpadora (‘enredadera’) existent. En el primer tram no es veuen ni els segurs ni la paret, en agafar més alçada ja vorem claus i segurs antics.

20. Deixant enrere la zona de vivac, del sector Musculitos, seguirem ‘faldejant’ la paret, passant primerament per la via anterior, després d’un petit drestrepe. Just on finalitza la grimpadora (‘enredadera’) vorem una fisura, sense cap segur, per on començarem l’escalada fins arribar a una repisa i continuar pel diedre de la part dreta, fins arribar a la R1 equipada amb 2 parabols 10 mm. Des d’ací el segon llarg surt buscant la zona mes fàcil, en diagonal cap a la dreta, per unes zones herboses, fins arribar a una zona on existeix una travessia d’uns 7 ó 8 metres cap a l’esquerra, ja per roca bona, al finalitzar aquesta, i per una zona de grans preses i ponts de roca surtirem cap al cim on en qualsevol pont de roca o bloc farem reunió.

21. Després de l’anterior via a uns 5 m. Tot seguit a la dreta d’un gran bloc a uns 10 metres d’alçada i per una placa lleuguerament inclinada transcorreix la via curta i senzilla, amb equipació deportiva, parabolts. La reunió es troba a la dreta del gran bloc, però més amunt existeix un altra reunió a la qual podem arribar utilitzant fissurers i des d’ací finalitzar per la via Aurora (la via original finalitza en la primera reunió).

22. Via poc recomanable per la gran quantitat d’herbes existents. Malgrat ser la via més facil de tot el Frare no te gaire atractiu. No te equipament i el començament el trobarem per una gran canal situada despres de la via Volar del Gargajo, seguint un petit camí a la vora d’una rampa d’uns 10 metres de caiguda.